Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/261041
Title: | Использование кейс-технологии в практике преподавания русского языка как иностранного |
Other Titles: | Use of case-technology in practice of teaching Russian as a foreign language / E. A. Makhavikova |
Authors: | Моховикова, Е. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы VII Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 86-91. |
Abstract: | Становление новой образовательной парадигмы вызывает необходимость использования в учебном процессе инновационных технологий, методов и форм обучения. В статье рассматривается возможность использования кейс-технологии в преподавании русского языка как иностранного, определены этапы работы с кейсами, представлен пример кейса для иностранных студентов, изучающих русский язык на уровне В2. Делается вывод, что реализация кейс-технологии на занятиях русского языка как иностранного не только помогает эффективно организовать иноязычное речевое взаимодействие, но и способствует формированию таких профессионально ориентированных компетенций будущих специалистов, как умение применять знания из различных областей, осуществлять поиск и анализ информации, необходимой для выполнения поставленных задач, принимать решения |
Abstract (in another language): | The formation of a new educational paradigm makes it necessary to use innovative technologies, methods and forms of education in the educational process. Russian as a foreign language can be used in teaching Russian as a foreign language. the article describes the stages of working with cases, and provides an example of a case for foreign students studying Russian at the B2 level. It is concluded that the implementation of case technology in the classroom of Russian as a foreign language not only helps to effectively organize foreign language speech interaction, but also contributes to the formation of such professionally oriented competencies of future specialists as the ability to apply knowledge from various fields, search and analyze information necessary to perform tasks, and make decisions |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/261041 |
ISBN: | 978-985-566-922-8 |
Appears in Collections: | 2020. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.