Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257653
Title: Сущностные характеристики социально-педагогической поддержки студентов первого курса на этапе адаптации в учреждении высшего образования
Authors: Куницкая, О. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 4. - С. 49-55.
Abstract: В статье обоснованы основные сущностные характеристики социально-педагогической поддержки студентов первого курса в процессе адаптации в своей целевой, содержательной и функциональной полноте. Феномен «социально-педагогическая поддержка» рассматривается как системная социально направленная и методически обеспеченная педагогическая деятельность по адаптации студентов первого курса к образовательной среде университета. Конкретизировано функциональное назначение социально-педагогической поддержки студентов первого курса на этапе адаптации в целостном образовательном процессе учреждения высшего образования. Выявлены приоритетные механизмы, выступающие в качестве инструмента, содействующего осуществлению функций социально-педагогической поддержки студентов первого курса на этапе адаптации.
Abstract (in another language): The article substantiates the basic essential characteristics of the socio-pedagogical support of first-year students in the process of adaptation in its target, meaningful and functional completeness. The phenomenon of “socio-pedagogical support” is considered as a systematic socially oriented and methodologically provided pedagogical activity for the adaptation of first-year students to the educational environment of the university. The functional purpose of the socio-pedagogical support of first-year students at the stage of adaptation in the holistic educational process of higher education institutions is specified. Priority mechanisms are identified that act as a tool to facilitate the implementation of the functions of socio-pedagogical support for first-year students at the adaptation stage.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257653
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2020, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куницкая_ВШ_ 4_2020-049-055.pdf453,38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.