Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/251913
Title: | Дизайн-исследования как пространство интеграции дизайн-образования и дизайн-практики |
Other Titles: | Design studies as a space for integration of education and practice of design / Frolova N.U. |
Authors: | Фролова, Н. Ю. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 437-446. |
Abstract: | В данной статье рассматривается перспектива развития ситуации в дизайн-образовании и дизайн-практике в контексте формирования парадигмы исследований дизайна. В настоящее время практическая дизайн-деятельность находится в разрыве с теорией, поэтому интеграция возможна в пространстве исследований дизайна. С ростом числа проектов в рамках высшего образования в мире, необходимость интеграции становится императивом |
Abstract (in another language): | This article deals with the perspective of the situation in design education and design practice in the context of the formation of the design research paradigm. Currently, the practical design activity is at a break with the theory and integration is possible in the context of design studies. With the increasing number of projects in higher education in the world, the need for integration becomes imperative |
Description: | Раздел 7. Дизайн и дизайн-образование в транскультурном мире = Section 7. Design and design education in modern multicultural world |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/251913 |
ISBN: | 978-985-566-950-1 |
Appears in Collections: | 2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
437-446.pdf | 499,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.