Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251863
Title: Онлайн-платформа TED-Ed как альтернативный сервис для организации смешанного обучения на занятиях по иностранному языку
Other Titles: Online platform TED-Ed as an alternative tool for implementing blended learning in foreign language classes / Tesliuk N.P.
Authors: Теслюк, Н. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 147-153.
Abstract: В статье рассматриваются особенности организации образовательного процесса на основе технологии смешанного обучения. Особое внимание уделяется интеграции разных видов ИКТ для осуществления учебного взаимодействия в контексте указанного педагогического подхода. Предложена подробная пошаговая инструкция по созданию видеоконтента на онлайн-платформе TED-Ed для организации занятий по иностранному языку (английскому) в рамках модели смешанного обучения
Abstract (in another language): The article considers peculiarities of organizing the process of instruction following the blended learning approach. Special attention is paid to integrating various ICT tools to implement academic interaction within this approach. The author provides a detailed step-by-step guide to creating video content for arranging foreign language tuition (English) following the blended learning model
Description: Раздел 3. Интегративная сущность современного гуманитарного знания и его дидактические аспекты = Section 3. Integrative essence of modern humanitarian knowledge and its didactic aspects
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251863
ISBN: 978-985-566-950-1
Appears in Collections:2020. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
147-153.pdf472,83 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.