Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242621
Title: Die effektivität von podcasts bei der entwicklung der hörverstehenskompetenz
Other Titles: Эффективность подкастинга в развитии аудитивной компетенции / А. Т. Дуйсенбина, Г. К. Жунусова
The impact of podcasts on the development of listening competence / A. T. Duisenbina, G. K. Zhunussova
Authors: Duisenbina, A. T.
Zhunusova, G. K.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 409-415.
Abstract: Der Artikel beschreibt das Experiment zur Erprobung eines methodischen Manuals zur Schulung von Hörfähigkeiten, das für eine Reihe von Episoden des deutschsprachigen Podcasts Slow German mit Annik Rubens erstellt wurde. Der Autor beweist, dass die Anwendung eines Drei-Phasen-Modells, das eine kommunikative Ausrichtung hat, zur Bildung von additiven Fähigkeiten sowie zur Motivationssphäre der Schüler beiträgt.
Abstract (in another language): В статье представлено описание эксперимента по апробации методического пособия для тренировки навыков аудирования, составленного к серии эпизодов немецкоязычного подкаста Slow German with Annik Rubens. Автор доказывает, что применение трехфазной модели, имеющей коммуникативную направленность, способствует формированию аудитивных умений, а также мотивационной сферы студентов = The article presents the description of the experiment on testing a methodical manual for practicing listening skills, compiled for a series of episodes of the German-language podcast Slow German with Annik Rubens. The author proves that the application of a three-phase model, which has a communicative orientation, contributes to the formation of listening skills as well as the motivational sphere of students.
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242621
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
409-415.pdf426,65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.