Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237405
Title: | Потребностный подход в подготовке будущих педагогов к воспитательной деятельности |
Authors: | Козел, В. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 4. - С. 38-42. |
Abstract: | В статье нашел отражение потребностный подход при подготовке будущих педагогов к воспитательной деятельности. Детально рассмотрены характеристики стратегий самоутверждения в педагогической деятельности, готовность будущего педагога к конструктивному самоутверждению и ее структурные компоненты. Представлены результаты скрининговых исследований готовности будущего педагога к конструктивному самоутверждению. Выявлены отрицательные тенденции в личностном развитии будущих педагогов, негативно влияющие на формирование готовности к конструктивному самоутверждению. |
Abstract (in another language): | The article reflects the need approach in preparing future teachers for educational activities. On the basis of this approach, the characteristics of self-affirmation strategies in pedagogical activity, the future teacher’s readiness for constructive self-affirmation and its structural components are considered in detail. The results of screening studies of the future teacher’s readiness for constructive self-assertion are presented. Negative trends in the personal development of future teachers, negatively influencing the formation of readiness for constructive self-affirmation, are revealed. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237405 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Козел_ВШ_4_2019-038-042.pdf | 313,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.