Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237405
Title: Потребностный подход в подготовке будущих педагогов к воспитательной деятельности
Authors: Козел, В. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 4. - С. 38-42.
Abstract: В статье нашел отражение потребностный подход при подготовке будущих педагогов к воспитательной деятельности. Детально рассмотрены характеристики стратегий самоутверждения в педагогической деятельности, готовность будущего педагога к конструктивному самоутверждению и ее структурные компоненты. Представлены результаты скрининговых исследований готовности будущего педагога к конструктивному самоутверждению. Выявлены отрицательные тенденции в личностном развитии будущих педагогов, негативно влияющие на формирование готовности к конструктивному самоутверждению.
Abstract (in another language): The article reflects the need approach in preparing future teachers for educational activities. On the basis of this approach, the characteristics of self-affirmation strategies in pedagogical activity, the future teacher’s readiness for constructive self-affirmation and its structural components are considered in detail. The results of screening studies of the future teacher’s readiness for constructive self-assertion are presented. Negative trends in the personal development of future teachers, negatively influencing the formation of readiness for constructive self-affirmation, are revealed.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/237405
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2019, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Козел_ВШ_4_2019-038-042.pdf313,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.