Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/8818
Title: Структура и содержательные характеристики самооценки детей с умственной отсталостью
Authors: Астрейко, П. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2008
Publisher: БГУ
Citation: Философия и социальные науки: научный журнал. - 2008. - № 2. - С. 68-71.
Abstract: Thorough empirical study had been conducted to inquire into self-consciousness of children with retarded mentality. In comparison with normal peers adolescents with mental deficiency show line (undifferentiated) self-esteem structure and tend to describe themselves in terms of socially approved characteristics. The future self-conception is not represented at all. All these results should be taken into account when dealing with mentally retarded children. = В статье представлены данные эмпирического исследования временной организации образа Я детей 12–14 лет в норме и с умственной отсталостью, выделены структурные типы самооценок и их содержательные характеристики.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/8818
ISSN: 2218-1381
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2008, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14 АСТРЕЙКО.pdf229,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.