Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/8194
Title: Категории анализа аудитории СМИ с позиции концепции социальных практик П. Бурдье
Authors: Батурчик, М. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2007
Publisher: БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2007. - № 2. - С. 48-52.
Abstract: The article represents the analysis of mass media audience using the categories of P. Bourdieu theory of social practices. Media use is conceptualized as a social practice conducted in the field of media consumption and generated by habitus. The author also describes social distinctions of an audience member in the terms of investments and activity. = Статья посвящена анализу аудитории СМИ на основании категорий концепции социальных практик П. Бурдье. Потребление массовой информации рассматривается социальная практика, порождаемая габитусом. Характер потребления массовой информации раскрывается через категорию активности и инвестиций.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/8194
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2007, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08 Батурчик.pdf182,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.