Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/4270
Title: Семиотический метод как инструмент анализа имиджа региона, формируемого региональной прессой
Authors: Красовская, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: Dec-2010
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2010. - N 3. - С. 47-51.
Abstract: The effectiveness of semiotic methodological conception, discovers ability for revealing image potential of regional press, is substantiated. The results of conducted heading analysis and content-analysis of regional newspapers publications, based on a problem of creating region image, are presented. The comparative characteristic of regions images, created of regional newspapers, is given. = Обосновывается эффективность семиотической методологической концепции, открывающей возможности для выявления имиджевого потенциала региональной прессы. Представлены результаты анализа рубрик и контент- аналитического исследования публикаций региональных газет по проблеме формирования имиджа региона. Приводится сравнительная характеристика имиджей регионов, сформированных региональными газетами.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/4270
ISSN: 0372-5375
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2010, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pages 47-51 from ВестникБГУ_Декабрь_2010_Серия4_№3.pdf257,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.