Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/42149
Title: Символическая представленность эмоций у старших дошкольников с задержкой психического развития
Authors: Поляков, А. М.
Купцова, А. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2012
Publisher: Минск: БГУ
Citation: Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание / учр.: Республиканский центр проблем человека. - 2012. - № 1-2(31-32). - С. 90-98.
Abstract: This article presents the results of an experimental study of understanding emotions preschool age children with learning disabilities and the role of the symbolic functioning of consciousness in the process. The level model of understanding of emotions by older preschoolers is presented. It’s proved that understanding of emotions by older preschoolers corresponds to the third level of understanding of emotions, presupposing their comparison with the relationship between the parties emotiogenic situation, while children with learning disabilities show a second level of understanding of emotions, reflected in their relation to the subject matter of emotions. = В статье приводятся результаты экспериментального исследования понимания эмоций детьми старшего дошкольного возраста с задержкой психического развития и роли символической функции сознания в данном процессе. Приводится уровневая модель понимания эмоций детьми старшего дошкольного возраста. Устанавливается, что понимание эмоций детьми старшего дошкольного возраста соответствует третьему уровню понимания эмоций, предполагающему их сопоставление с отношениями между участниками эмоциогенной ситуации, в то время, как дети с задержкой психического развития демонстрируют второй уровень понимания эмоций, проявляющийся в их сопоставлении с предметным содержанием эмоций.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/42149
ISSN: 2072-8425
Appears in Collections:2012, № 1-2(31-32)
Статьи факультета философии и социальных наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
90-98.pdf216,79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.