Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338417
Title: Сравнительный анализ ценностно целевых основ развития высшего педагогического образования в Китае и Беларуси
Other Titles: Comparative analysis of the value oriented foundations of the development of higher pedagogical education in China and Belarus / U Peytze, H. V. Palchyk
Authors: У Пэйцзэ
Пальчик, Г. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2025. – № 1. – С. 57-62
Abstract: Представлены результаты сравнительного анализа основных стратегических материалов, регулирующих подготовку педагогических работников в учреждениях высшего образования в Китае и Беларуси. Выявлены общие подходы к развитию высшего педагогического образования в обеих странах и особенности этого процесса в условиях информационного общества.
Abstract (in another language): The results of the comparative analysis of the main strategic materials regulating the training of pedagogical staff in higher education institutions in China and Belarus are presented. The paper identifies common approaches to the development of higher teacher education and its peculiarities in both countries under the conditions of information society.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338417
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57-62.pdf364,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.