Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338407
Title: Эвристический подход к моделированию непрерывного образования на примере дисциплин зеленой химии
Other Titles: Heuristic approach to modelling continuing education on the example of green chemistry disciplines / A. D. Karol, A. V. Zuraev, T. A. Savitskaya, I. M. Kimlenka
Authors: Король, А. Д.
Зураев, А. В.
Савицкая, Т. А.
Кимленко, И. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2025. – № 1. – С. 3-10
Abstract: Показаны реализация цикла эвристической образовательной ситуации и внедрение успешной модели непрерывного образования в системе школа – университет в процессе преподавания учебной дисциплины «Зеленая химия» в Белорусском государственном университете. Продемонстрированы примеры открытых (эвристических) заданий и созданных в результате их выполнения образовательных продуктов.
Abstract (in another language): The paper shows the implementation of the heuristic educational situation cycle and the introduction of a successful model of lifelong learning in the school – university system in the process of teaching the academic discipline «Green сhemistry» at the Belarusian State University. The examples of open (heuristic) tasks and educational products created as a result of their fulfilment are demonstrated.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338407
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3-10.pdf324,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.