Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338311
Title: The Educational Potential of Duolingo as a Supplementary Resource for Language Learning
Other Titles: Образовательный потенциал Duolingo как вспомогательного ресурса для изучения иностранных языков
Authors: Solovjeva, S. V.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2025
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XV. — 2025. — С. 55—58.
Abstract: The abstract explores the educational potential of Duolingo, a popular interactive platform for learning foreign languages, as a supplementary extracurricular resource. It is currently used by the students of the Faculty of International Relations for upgrading their linguistic skills on an out-of-class basis. The article explains the basic principles of the platform’s operation and provides a critical evaluation of its strengths and problematic areas based on the practical experience of using it for learning French. A conclusion is formulated about the relative efficiency of Duolingo for forming basic skills of grammar and improving the skills of listening and reading comprehension. However, the platform’s capacity for teaching speaking skills is limited. With all its advantages, Duolingo cannot fully substitute traditional classes that are aimed at attaining higher levels of language fluency (levels B2 and higher).
Abstract (in another language): В статье рассмотрен образовательный потенциал Duolingo, известной платформы для изучения иностранных языков, в качестве вспомогательного учебного ресурса. В настоящее время он используется студентами факультета международных отношений в целях совершенствования языковых навыков как одна из форм внеучебной деятельности. В статье описаны принципы работы языковой платформы и представлена критическая оценка ее преимуществ и менее сильных сторон на основе непосредственного опыта изучения французского языка. Сформулирован вывод об относительной эффективности образовательного ресурса Duolingo для формирования базовых грамматических умений и совершенствования навыков аудирования и чтения. Вместе с тем, отмечена его недостаточность для работы над навыками устной речи. При всех преимуществах, интерактивная платформа Duolingo не может полностью заменить традиционное обучение, направленное на достижение высокого уровня владения иностранным языком (уровни B2 и выше).
Description: Keywords: gamification; Duolingo; language learning platform; international language exams; Common European Framework of Reference for languages (CEFR). = Ключевые слова: геймификация; Duolingo; платформа для изучения иностранных языков; международные языковые экзамены; общеевропейские компетенции владения иностранным языком (CEFR).
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338311
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 15. - 2025.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Solovjeva_LangPractice_2025.pdf576,79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.