Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/338309| Title: | Искусственный интеллект и другие интернет-ресурсы для поиска информации и создания учебных материалов |
| Other Titles: | Artificial Intelligence and Other Digital Resources for Gathering Information and Generating Teaching Materials |
| Authors: | Отчик, А. Л. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | БГУ |
| Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XV. — 2025. — С. 44—48. |
| Abstract: | Статья посвящена проблеме быстрого устаревания создаваемых учебных ресурсов в связи со стремительным развитием науки, технологий и общества, влияющих на увеличение информационного потока и изменение образовательных потребностей. Кроме того, нацеленность современного образования на учет особенностей и интересов обучающихся обязывает генерировать разноуровневые задания разного тематического содержания, адаптированные под специфику системы обработки информации индивида. С целью решения данной проблемы и оптимизации процесса разработки учебных материалов были протестированы и проанализированы возможности ряда образовательных платформ и других интернет-ресурсов, в том числе тех, в функционал которых включен искусственный интеллект: Magicschool, MylessonPal, Twee, NoteLab, ELTcation, YouGlish, PlayPhrase, Getyarn, QuoDB, SocialBee, Miro, Canva, Visme, Fusion Brain, PIXLR, Bing Image Creator, Шедеврум. |
| Abstract (in another language): | The article explores the issue of the rapid obsolescence of educational resources, driven by the fast-paced progress in science, technology, and social changes. These factors lead to an ever-increasing flow of information and evolving demands in education. Additionally, the focus of modern education on adapting teaching materials to learners’ individual characteristics and interests necessitates the creation of multi-level tasks with diverse semantic content that align with an individual’s cognitive processing style. To tackle this problem and optimise the process of developing educational materials, the functionalities of several educational platforms and other online tools were tested and analysed, including those that integrate artificial intelligence into their operations: Magicschool, MylessonPal, Twee, NoteLab, ELTcation, YouGlish, PlayPhrase, Getyarn, QuoDB, SocialBee, Miro, Canva, Visme, Fusion Brain, PIXLR, Bing Image Creator, Шедеврум. |
| Description: | Ключевые слова: интернет-ресурсы; образовательные платформы; искусственный интеллект; разработка учебных материалов; индивидуализация и дифференциация образования. = Keywords: internet resources; educational platforms; artificial intelligence; materials development; individualisation and differentiation in education. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/338309 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | Выпуск 15. - 2025. |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Otchyk_LangPractice_2025.pdf | 556,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

