Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/337082| Title: | Research on the Construction of Digital Competence Model for College Teachers in the New Era |
| Other Titles: | Научное исследование по построению модели цифровой компетентности преподавателей колледжей в новую эпоху / Ван Хуэй |
| Authors: | Wang Hui |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | София : электронный научно-просветительский журнал. – 2025. – № 2. – С. 71-81 |
| Abstract: | This study constructs a digital competence model for university teachers comprising three dimensions (knowledge, skills, and attitudes) and 23 characteristic elements, based on Spante M’s framework and validated through behavioral event interviews and questionnaires. The research provides theoretical and practical guidance for enhancing teachers’ digital competence and promoting the digital transformation of higher education. |
| Abstract (in another language): | В данном исследовании разрабатывается модель цифровой компетенции преподавателей колледжей, включающая три измерения (знания, навыки и установки) и 23 характерных элемента, основанных на концепции Spante M, с валидизацией через интервью (о поведенческих событиях) и анкетирование. Исследование представляет теоретические и практические ориентиры для развития цифровых компетенций преподавателей и содействия цифровой трансформации высшего образования. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/337082 |
| ISSN: | 2520-2219 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

