Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/337082
Title: Research on the Construction of Digital Competence Model for College Teachers in the New Era
Other Titles: Научное исследование по построению модели цифровой компетентности преподавателей колледжей в новую эпоху / Ван Хуэй
Authors: Wang Hui
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: София : электронный научно-просветительский журнал. – 2025. – № 2. – С. 71-81
Abstract: This study constructs a digital competence model for university teachers comprising three dimensions (knowledge, skills, and attitudes) and 23 characteristic elements, based on Spante M’s framework and validated through behavioral event interviews and questionnaires. The research provides theoretical and practical guidance for enhancing teachers’ digital competence and promoting the digital transformation of higher education.
Abstract (in another language): В данном исследовании разрабатывается модель цифровой компетенции преподавателей колледжей, включающая три измерения (знания, навыки и установки) и 23 характерных элемента, основанных на концепции Spante M, с валидизацией через интервью (о поведенческих событиях) и анкетирование. Исследование представляет теоретические и практические ориентиры для развития цифровых компетенций преподавателей и содействия цифровой трансформации высшего образования.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/337082
ISSN: 2520-2219
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-81.pdf370,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.