Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336565
Title: Образование будущего: интеграция психологии в педагогический процесс
Other Titles: Education of the future: the integration of psychology into the pedagogical process / K. A. Kolesnik, E. B. Yeshenkulova
Authors: Колесник, К. А.
Ешенкулова, Э. Б.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 162-165.
Abstract: В современном мире образование претерпевает значительные изменения, требующие интеграции психологических знаний в педагогический процесс. В данной статье рассматриваются ключевые аспекты взаимодействия педагогики и психологии в обучении, анализируются современные подходы к развитию личности учащихся, а также выявляется роль эмоционального интеллекта и мотивации в образовательном процессе. Особое внимание уделяется новым методикам преподавания, адаптации учебных программ к индивидуальным особенностям учащихся и созданию комфортной образовательной среды. В статье подчеркивается важность психологической поддержки учащихся и педагогов, что способствует формированию гармоничного и продуктивного процесса обучения
Abstract (in another language): In the modern world, education is undergoing significant changes that require the integration of psychological knowledge into the pedagogical process. This article examines the key aspects of the interaction of pedagogy and psychology in teaching, analyzes modern approaches to the development of students' personality, and identifies the role of emotional intelligence and motivation in the educational process. Special attention is paid to new teaching methods, the adaptation of curricula to the individual characteristics of students and the creation of a comfortable educational environment. The article highlights the importance of psychological support for students and teachers, which contributes to the formation of a harmonious and productive learning process
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336565
ISBN: 978-985-881-778-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
162-165.pdf328,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.