Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336523
Title: Методы вовлечения студентов в обучение
Authors: Хриптович, В. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2025. – № 2. – С. 9-14.
Abstract: В статье представлены методы вовлечения студентов в обучение, воздействующие на разные эмоциональные и когнитивные области – мышление роста, самоэффективность, чувство принадлежности и метапознание. К таким методам относятся активное обучение, наставничество, формирующее оценивание, групповая работа, моделирование желаемого поведения, стиль общения, решение кейсов, метаобучение.
Abstract (in another language): The article presents methods of engaging students in learning that affect different emotional and cognitive areas – growth mindset, self-efficacy, sense of belonging and metacognition. Such methods include active learning, mentoring, formative assessment, group work, modeling desired behavior, communication style, case solving, meta-learning.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336523
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хриптович_ВШ_2025-2-009-014.pdf318,15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.