Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335587
Title: Poetische Texte im DaF-Unterricht zur Sprachentwicklung
Other Titles: Поэтические тексты в развитии речи при обучении немецкому языку как иностранному / Ш. Р. Сатторова
Poetic texts in German as a foreign language for language development / Sh. R. Sattorova
Authors: Sattorova, Sh. R.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 212-217.
Abstract: Dieser Artikel untersucht die Rolle poetischer Texte im Unterricht von Deutsch als Fremdsprache (DaF). Er betont, dass poetische Texte nicht nur die Sprachkenntnisse der Studierenden verbessern, sondern auch interkulturelles Verständnis und kreativen Ausdruck fördern. Zudem ermöglichen sie eine tiefere emotionale Auseinandersetzung mit Sprache und Kultur. Die Studie betont die Bedeutung eines gezielten didaktischen Ansatzes, um poetische Texte effektiv in den DaF-Unterricht zu integrieren
Abstract (in another language): В данной статье анализируется значение поэтических текстов в обучении немецкому языку как иностранному. По мнению автора, стихотворные тексты способствуют не только развитию языковых навыков учащихся, но и формированию межкультурного понимания и творческого самовыражения. Кроме того, они обеспечивают более глубокое эмоциональное восприятие языка и культуры. В исследовании особое внимание уделяется важности целенаправленного дидактического подхода для эффективного внедрения поэтических текстов в процесс обучения немецкому языку как иностранному = This article examines the role of poetic texts in teaching German as a foreign language. It emphasizes that poetic texts not only improve students’ language skills, but also promote competence but also contribute to intercultural understanding and creative expression. They also enable a deeper emotional engagement with language and culture. The study emphasizes the importance of a targeted didactic approach in order to effectively integrate poetic texts into German as a foreign language lessons
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335587
ISBN: 978-985-881-795-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
212-217.pdf358,81 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.