Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335581
Title: | Эвристические задания в курсе «Теоретическая фонетика немецкого языка» |
Other Titles: | Heuristic tasks in the course «Theoretical phonetics of German» / S. S. Kotovskaya |
Authors: | Котовская, С. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 178-186. |
Abstract: | В статье обобщен опыт использования эвристических методов в преподавании дисциплины «Теоретическая фонетика», а также их эффективность в формировании ключевых компетенций у студентов. Приводятся примеры заданий и варианты их решений студентами, описываются трудности и проблемы при реализации эвристического подхода и проектного обучения |
Abstract (in another language): | The article summarises the experience of using heuristic methods in teaching the discipline «Theoretical Phonetics», as well as their effectiveness in the formation of key competences in students. Examples of tasks and variants of their solutions by students are given, difficulties and problems in the implementation of the heuristic approach and project-based learning are described |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335581 |
ISBN: | 978-985-881-795-4 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
178-186.pdf | 633,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.