Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335580| Title: | Внеаудиторное чтение как вид учебной деятельности при обучении иностранному языку студентов неязыковых специальностей |
| Other Titles: | Extracurricular reading as a type of learning activity in teaching a foreign language to students of non-linguistic specialties / N. V. Ivaniuk |
| Authors: | Иванюк, Н. В. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 174-177. |
| Abstract: | Статья посвящена изучению роли внеаудиторного чтения в процессе обучения иностранному языку на неязыковых специальностях высшего учебного заведения. Анализируются два основных подхода к внеаудиторному чтению в образовательном процессе, определены функции текста, представлены виды заданий, направленных на реализацию указанных функций |
| Abstract (in another language): | The article deals with the study of the role of extracurricular reading in the process of teaching a foreign language in non-linguistic specialties of a higher educational institution. Two main approaches to extracurricular reading in the educational process are analyzed, the functions of the text are determined, and the types of tasks aimed at implementing these functions are presented |
| Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335580 |
| ISBN: | 978-985-881-795-4 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 174-177.pdf | 345,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

