Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335565
Title: Дифференцированное обучение русскому языку как иностранному: способы адаптации учебных заданий
Other Titles: Differentiated teaching of Russian as a foreign language ways of adapting learning tasks / N. P. Avdeeva
Authors: Авдеева, Н. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 100-106.
Abstract: Дифференциация обучающихся в соответствии с уровнем владения иностранным языком требует от преподавателя трудоемкой работой по разработке дополнительных учебных материалов. В целях организации коллективной аудиторной работы инофонов разного уровня владения русским языком и экономии времени преподавателя на подготовку к занятию мы предлагаем адаптировать задания учебника следующими способами: 1) изменение инструкции выполнения задания с сохранением неизменным текста упражнения; 2) изменения в тексте упражнения с сохранением инструкции его выполнения
Abstract (in another language): Differentiation of learners according to their level of foreign language proficiency requires a lot of work on the part of the teacher in developing additional teaching materials. In order to organise collective work in class of inophones of different levels of Russian and to save the teacher's time in preparation of the lesson, we propose to adapt the textbook exercises in the following ways 1) changing the instructions for carrying out the task without changing the text of the exercise; 2) changing the text of the exercise without changing the instructions for carrying it out
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335565
ISBN: 978-985-881-795-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100-106.pdf363,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.