Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335050
Title: | О технологии преподавания дисциплины «Экономико-математические модели» |
Other Titles: | About the technology of teaching the discipline "Economic and mathematical models" / P. V. Gerasimenko |
Authors: | Герасименко, П. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 221-225. |
Abstract: | Выполнен анализ опыта проведения учебных занятий дисциплины «Экономико-математические модели». Учебный процесс преподавания дисциплины построен с учетом низкого уровня математической подготовки в школе, и влияния ее в вузе на качество изучение высшей математики и других математических дисциплин |
Abstract (in another language): | The analysis of the experience of conducting training sessions in the discipline «Economic and Mathematical models». The educational process of teaching the discipline is based on the low level of mathematical training at school, which affects the quality of higher mathematics and other mathematical disciplines at the university |
Description: | Раздел IV. Технологии преподавания дисциплин компьютерной математики и моделирования в высших учебных заведениях |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335050 |
ISBN: | 978-985-881-796-1 978-985-881-797-8 (ч. 1) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
221-225.pdf | 519,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.