Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335036
Title: Академическая генеалогия как метод анализа эволюции исследовательских направлений в сфере образования
Other Titles: Academic genealogy as a method for analyzing the evolution of research directions in education / S. G. Grigoriev, A. K. Marinosyan
Authors: Григорьев, С. Г.
Мариносян, А. Х.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 17-21.
Abstract: В докладе представлена методология количественного сравнения тематических профилей научных школ, позволяющая определить принадлежность исследуемых школ к единому научно-исследовательскому направлению. Подход основан на семантическом анализе корпусов диссертационных работ с использованием векторизации, кластеризации и последующем сравнении тематических профилей школ во времени с помощью набора статистических и информационных метрик
Abstract (in another language): The report presents a methodology for quantitative comparison of thematic profiles of scientific schools, allowing to determine whether the studied schools belong to a unified research direction. The approach is based on semantic analysis of dissertation corpora using vectorization, clustering, and subsequent comparison of schools’ thematic profiles over time using a set of statistical and information metrics
Description: Раздел І. Пленарные доклады
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335036
ISBN: 978-985-881-796-1
978-985-881-797-8 (ч. 1)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17-21.pdf496,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.