Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335035
Title: Системно-деятельностный подход к изучению цифровой дидактики
Other Titles: System-activity approach to studying digital didactics / A. I. Kapterev, S. V. Chiskidov, T. N. Ermakova
Authors: Каптерев, А. И.
Чискидов, С. В.
Ермакова, Т. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 154-159.
Abstract: В статье представлены контуры системно-деятельностного подхода к изучению цифровой дидактики (далее: ЦД). Дана краткая характеристика научной школы ЦД в МГПУ. Представлена концептуальная модель проблемного поля цифровой трансформации высшего образования
Abstract (in another language): The article presents the outlines of a system-activity approach to the study of digital didactics. A brief description of the scientific school of the Central House of Education at the Moscow State Pedagogical University is given. A conceptual model of the problematic field of digital transformation of higher education is presented
Description: Раздел III. Методология и методики обучения естественно-математическим дисциплинам в университетской цифровой образовательной среде
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335035
ISBN: 978-985-881-796-1
978-985-881-797-8 (ч. 1)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
154-159.pdf724,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.