Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330605
Title: Использование логико-смысловых моделей на уроках географии
Other Titles: Using logical-semantic models in geography lessons / V. R. Sultanova
Authors: Султанова, В. Р.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 124-127.
Abstract: Одной из главных образовательных целей является создание эффективных условий для усвоения учебного материала. Опираясь на опыт педагогов-классиков, которые называли принцип наглядности «золотым правилом дидактики», автор также считает, что визуализация учебного материала является наиболее продуктивным способом активизации познавательной деятельности учащихся. В статье представлен метод логико-смыслового моделирования изучаемого объекта
Abstract (in another language): One of the main educational goals is to create effective conditions for mastering educational material. Supporting the experience of classical teachers, who called the principle of visibility “the golden rule of didactics,” the author also believes that visualization of educational material is the most productive way to enhance students’ cognitive activity. The article presents the method of logical-semantic modeling of the object under study
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330605
ISBN: 978-985-881-695-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024»

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
124-127.pdf637,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.