Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330600
Title: Формирование ИИ-грамотности у школьников средствами учебного предмета «География»
Other Titles: Formation of AI-literacy among schoolchildren by means of the subject «Geography» / M. A. Rovdo
Authors: Ровдо, М. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 108-111.
Abstract: В статье рассматривается возможность интеграции ИИ в школьные программы и формирования ИИ-грамотности как ключевого компонента цифровой грамотности на основе междисциплинарного подхода. Приводятся примеры заданий, которые помогают учащимся освоить алгоритмы и технологии ИИ на уроках географии
Abstract (in another language): The article considers the possibility of integrating AI into school programs and forming AI-literacy as a key component of digital literacy on the basis of an interdisciplinary approach. The article gives examples of tasks that help students to master AI algorithms and technologies in geography lessons
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330600
ISBN: 978-985-881-695-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024»

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108-111.pdf550,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.