Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/330585
Title: | Структурно-логические схемы на уроках географии |
Other Titles: | Structural-logical schemes in geography lessons / A. I. Kvetko |
Authors: | Кветко, А. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 50-54. |
Abstract: | Рассмотрены вопросы активизации познавательной деятельности учащихся на уроках географии путём составление структурно-логических схем. Составление структурно-логических схем – это эффективный методический прием для активизации познавательной деятельности учащихся, самостоятельному приобретению знаний учащимися, развитию их функциональной грамотности. Приведены теоретические основы использования структурно-логических схем на учебных занятиях и проиллюстрированы примеры внедрения в практику образовательного процесса |
Abstract (in another language): | The article considers the issues of activating students' cognitive activity in geography lessons by drawing up structural-logical schemes. Drawing up structural-logical schemes is an effective methodological technique for activating students' cognitive activity, independent obtaining of knowledge by students, and the development of their functional literacy. Theoretical foundations for using structural-logical schemes in classrooms are provided and the examples of their implementation in the educational process are illustrated |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/330585 |
ISBN: | 978-985-881-695-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.