Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330284
Title: Кросс-культурный менеджмент в отельном бизнесе при организации международных событийных мероприятий
Other Titles: Cross-cultural management in the hotel business in organizing international events / E. A. Braimova, N. I. Bogino
Authors: Браимова, Е. А.
Богино, Н. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Внутренняя торговля. Туристско-экскурсионное обслуживание
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Беларусь в современном мире = Беларусь у сучасным свеце : материалы XXIII Междунар. науч. конф., посвящ. 103-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 24 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 321-325.
Abstract: В статье исследован кросс-культурный подход в контексте специфики обслуживания гостей отелей в период организации международных событийных мероприятий. Рассмотрены основные аспекты, которые необходимо учитывать при организации работы персонала гостиничных предприятий. Обоснована необходимость и методические основы разработки стратегии кросс-культурного менеджмента для обеспечения высокого качества обслуживания иностранных гостей. Проведен анализ методов, используемых для формирования и развития кросс-культурной компетентности персонала гостиниц. Сформулирован вывод о том, что кросс-культурный менеджмент становится неотъемлемой частью управления в гостиничном бизнесе с учетом современного состояния и перспектив развития событийного туризма
Abstract (in another language): The article explores a cross-cultural approach in the context of the specifics of serving hotel guests during the organization of international events. The main aspects that must be taken into account when organizing the work of hotel personnel are considered. The necessity and methodological basis for developing a cross-cultural management strategy to ensure high quality service for foreign guests is substantiated. An analysis of the methods used for the formation and development of cross-cultural competence of hotel staff was carried out. The conclusion is formulated that cross-cultural management is becoming an integral part of management in the hotel business, taking into account the current state and prospects for the development of event tourism
Description: Секция 5. «Индустрия туризма и гостеприимства: инновации, тенденции, перспективы»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330284
ISBN: 978-985-881-749-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Беларусь в современном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
321-325.pdf232,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.