Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/329093
Title: Монетарное поведение студентов из разных стран
Other Titles: Monetary behaviour of students from different countries / X. Chang, G. A. Fofanova
Authors: Чан, С.
Фофанова, Г. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. – 2025. – № 1. – С. 67-74
Abstract: Указывается, что современные студенты сталкиваются с разнообразными финансовыми вызовами, которые оказывают на них существенное влияние и формируют их монетарное поведение. Отмечается, что понятие «монетарное поведение» обозначает совокупность действий и решений, связанных с управлением личными средствами (планированием бюджета, сбережений и инвестиций, пользованием кредитом и т. д.), а также отношение к деньгам. Сравниваются финансовые действия молодежи из разных стран, в частности из Китая, России и Беларуси. Выявляется, что различия в привычках представителей студенчества в отношении денег обусловлены социально-экономическими факторами, цифровизацией, культурными традициями и уровнем их финансовой грамотности. Обозначаются способы улучшения монетарного поведения молодых людей.
Abstract (in another language): It is pointed out that modern students face a variety of financial challenges that have a significant impact on them and shape their monetary behaviour. It is noted that the concept «monetary behaviour» refers to a set of actions and decisions related to the management of personal funds (budget planning, savings and investment, use of credit, etc.), as well as attitudes towards money. Financial actions of young people from different countries, in particular from China, Russia and Belarus, are compared. It is revealed that differences in the money habits of student representatives are due to social and eco nomic conditions, digitalisation, cultural traditions and their level of financial literacy. Ways to improve the monetary behaviour of young people are outlined.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/329093
ISSN: 2520-2251
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
67-74.pdf349,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.