Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/328401
Title: | Суффиксы существительных как маркеры распознавания лексического значения слова (в преподавании русского языка как иностранного) |
Other Titles: | Noun suffixes as markers of recognition of the lexical meaning of a word (in teaching Russian as a foreign language) / G. V. Varichenko |
Authors: | Вариченко, Г. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы ХI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 27-30. |
Abstract: | В данной статье рассматривается проблема формирования лексических навыков у иностранных студентов на примере обучения распознаванию лексического значения слова с помощью суффиксов, подчеркивается актуальность наблюдения за словом в его синонимических и антонимических связях. Представляется важным использование определенных словообразовательных моделей с целью более глубокого понимания и усвоения профессиональной лексики. В работе предложены типы заданий и упражнений для работы на практических занятиях по русскому языку как иностранному |
Abstract (in another language): | This article examines the problem of developing lexical skills in foreign students using the example of learning to recognize the lexical meaning of a word using suffixes, emphasizing the relevance of observing a word in its synonymous and antonymic connections. It seems important to use certain word-formation models for the purpose of a deeper understanding and assimilation of professional vocabulary. The work suggests types of tasks and exercises for working in practical classes in Russian as a foreign language |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/328401 |
ISBN: | 978-985-881-729-9 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.