Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/328206
Title: | Значение переводов на китайский язык для распространения мусульманских наук в Китае |
Other Titles: | Significance of translations into Chinese for the spread of Muslim sciences in China / Zhang Sining |
Authors: | Чжан Сынин |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІI Междунар. науч. конф., посвящ. 103-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 24 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 211-214. |
Abstract: | Начиная с династии Мин, мусульмане официально начали использовать китайский язык для распространения исламских знаний. Сочетание исламских вероучений, идей мусульманской общины и местной китайской культуры породило поколения мусульманской элиты, для которых усвоение и развитие знаний было важнейшей частью, а усвоение чужих культур невозможно без перевода |
Abstract (in another language): | Since the Ming dynasty, Muslims officially began to use Chinese language to spread Islamic knowledge. The combination of Islamic creeds, insights from the Muslim community, and local Chinese culture produced generations of Muslim elites for whom the assimilation and development of knowledge was the most important part, and the acquisition of foreign cultures is impossible without translation |
Description: | Секция 6. Социокультурный и лингвострановедческий аспекты в обучении иноязычному общению |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/328206 |
ISBN: | 978-985-881-716-9 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
211-214.pdf | 259,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.