Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328205
Title: Детерминанты развития иноязычного образования в Беларуси в контексте международных отношений
Other Titles: The development determinants of foreign language education of international relations specialists in Belarus / Е. V. Trukhan
Authors: Трухан, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІI Междунар. науч. конф., посвящ. 103-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 24 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 206-210.
Abstract: В статье исследуются детерминанты (политические, экономические, социальные и культурные), в разные исторические периоды оказавшие воздействие на развитие иноязычного образования в Беларуси, рассматриваются предпосылки развития иноязычного образования в системе подготовки специалистов международных отношений. На основе социологических данных и анализа конкретных исторических примеров обнаруживается непосредственная обусловленность системы подготовки специалистов международных отношений социокультурными ситуациями, повлиявшими на изменение спектра преподаваемых иностранных языков, целевых установок, содержательного аспекта дисциплины «Иностранный язык»
Abstract (in another language): The article examines the determinants (political, economic, social and cultural) in different historical periods that influenced the development of foreign language education in Belarus, examines the prerequisites for the development of foreign language education in the system of training specialists in international relations. Based on sociological data and analysis of specific historical examples, the direct conditionality of the system of training specialists in international relations is revealed by socio-cultural situations that influenced the change in the range of taught foreign languages, target settings, and the substantive aspect of the discipline "Foreign language"
Description: Секция 6. Социокультурный и лингвострановедческий аспекты в обучении иноязычному общению
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328205
ISBN: 978-985-881-716-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
206-210.pdf217,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.