Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328197
Title: Диалог на занятиях по иностранному языку в целях профессионального воспитания будущих юристов-международников
Other Titles: Dialogue in foreign language classes for the purposes of professional education of future international lawyers / I. A. Niapomniashchykh
Authors: Непомнящих, И. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІI Междунар. науч. конф., посвящ. 103-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 24 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 172-175.
Abstract: Смена образовательной парадигмы со знаниевой на человекоразвивающую актуализирует проблему профессионального воспитания будущих специалистов. Особенной является проблема профессионального воспитания будущих юристов-международников, поскольку они напрямую могут влиять на решение глобальных проблем. В статье рассматривается диалог как эффективный инструмент организации профессионального воспитания на занятиях по иностранному языку. Диалог на занятиях рассматривается в нескольких ракурсах. Как диалог культур, разворачиваемый на занятии, он способствует расширению картины мира и формированию поликультурной языковой личности. Организация межличностного диалога, как обмена ценностями, убеждениями, может влиять на формирование высоконравственной личности. Возрастание субъектности, как одной из характеристик гуманитарно-антропологической парадигмы образования, осуществляется через рефлексивный диалог, т. е. диалог студента с самим собой
Abstract (in another language): Changing the educational paradigm from a knowledge-based one to a human development one draws attention to the problem of professional education of future specialists. A special problem is the professional education of future international lawyers, since they can directly influence the solution of global problems. The article examines dialogue as an effective tool for organizing professional education in foreign language classes. Dialogue in the classroom is viewed from several angles. As a dialogue of cultures unfolding in the classroom, it contributes to expanding the picture of the world and the formation of a multicultural linguistic personality. The organization of interpersonal dialogue, as an exchange of values and beliefs, can influence the formation of a highly moral personality. The increase in subjectivity, as one of the characteristics of the humanitarian-anthropological paradigm of education, is carried out through reflexive dialogue, i.e. students’ dialogue with themselves
Description: Cекция 5. Современные когнитивно-прагматические и психолого-педагогические аспекты в обучении иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328197
ISBN: 978-985-881-716-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
172-175.pdf214,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.