Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328187
Title: Опыт применения CLIL в контексте двуязычной подготовки: от теории к практике
Other Titles: Experience of applying CLIL in the context of bilingual education: from theory to practice / L. A. Kushnyr
Authors: Кушнырь, Л. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІI Междунар. науч. конф., посвящ. 103-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 24 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 124-126.
Abstract: В статье анализируются возможности применения технологии интегрированного предметно-языкового обучения (CLIL) в процессе формирования умений и навыков двуязычного общения будущих выпускников. Рассмотрены ключевые компоненты и этапы внедрения CLIL технологии в образовательный процесс. Актуальность исследования обоснована необходимостью подготовки будущих выпускников, обладающих компетенциями в области профессионального общения как на русском, так и на иностранном языке
Abstract (in another language): The article analyzes the possibilities of applying the technology of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in the process of developing bilingual communication skills among future graduates. Key components and stages of implementing CLIL technology in the educational process are examined. The relevance of the study is justified by the need to prepare future graduates who possess competencies in professional communication in both Russian and a foreign language
Description: Секция 4. Современные методики и технологические инновации в обучении иностранным языкам в контексте модернизации системы высшего образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328187
ISBN: 978-985-881-716-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
124-126.pdf214,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.