Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328175
Title: Проблематика фразовых глаголов
Other Titles: Some problems in learning phrasal verbs / V. V. Tkachenko
Authors: Ткаченко, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІI Междунар. науч. конф., посвящ. 103-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 24 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 68-71.
Abstract: Данная статья посвящена лингвистическим особенностям английских фразовых глаголов. Актуальностью представленной статьи является возрастающий интерес студентов к проблеме употребления фразовых глаголов, так как они отражают культуру английского языка и способствуют пониманию английской фразеологии. В данной статье проанализированы характерные особенности функционирования фразовых глаголов, сферы их употребления в разговорном английском языке. Автор привел примеры английских фразовых глаголов, рассмотрел их виды функциональные и лексико-семантические особенности, а также категории переходности и непереходности. По мнению автора, затруднительно выработать единую классификацию фразовых глаголов и отнести их к определенным группам в связи с постоянным изменением значения основного глагольного составляющего
Abstract (in another language): Phrasal verbs can cause students some problems. Teaching phrasal verbs is a difficult area. There are different ways in which they can be taught. Traditional approaches to the teaching of phrasal verbs focus on the explicit study of the item. Intransitive and transitive verbs if the verb and particle can be separated or not. In this article you will read some useful approaches to the presentation of phrasal verbs through context. An approach which combines frequent and contextualized exposure may work well. This article also suggests some other important tips for teaching phrasal verbs. The best way to learn phrasal verbs is try to notice them when the students are reading, listening or watching a fi lm. It will help them understand the meaning, remember better, a feel for how to use them in everyday speech .In this article how to teach phrasal verbs effectively is studied
Description: Секция 1. Обучение иностранному языку как средству профессиональной межкультурной коммуникации
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328175
ISBN: 978-985-881-716-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68-71.pdf231,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.