Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/325460
Title: | Implementing task-based learning in language education |
Other Titles: | Внедрение обучения на основе задач в языковом образовании / Л. П. Дубина |
Authors: | Dubina, L. P. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Идеи. Поиски. Решения : материалы XVIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 152-154. |
Abstract: | This article deals with the principles, benefits, and practical application of the task-based language teaching approach. It is mentioned that task-based learning strategy focuses on communication through task completion. Practical implementation of task-based language teaching is presented |
Abstract (in another language): | В данной статье рассматриваются принципы, преимущества и практическое применение подхода к обучению иностранным языкам на основе задач. Отмечается, что стратегия обучения на основе задач ориентирована на коммуникацию через выполнение заданий. Представлена практическая реализация обучения иностранному языку на основе заданий |
Description: | Раздел II. Лингводидактика германских языков в Беларуси и за рубежом |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/325460 |
ISBN: | 978-985-881-714-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Идеи. Поиски. Решения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
152-154.pdf | 741,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.