Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324312
Title: On the question of the formation of functional literacy in schoolchildren
Other Titles: К вопросу о формировании функциональной грамотности у школьников / Ф. Т. Саметова, Ф. М. Мырзаханова
Authors: Sametova, F. T.
Myrzakhanova, F. M.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 402-416.
Abstract: This article examines the need for effective learning systems, as well as the value of functional literacy in teaching students to solve problems related to challenges in the real world. Based on experimental data, the degree of formation of functional literacy in high school students is determined. This information can be used to improve methodological and scientific support for the development of functional literacy in children aged 15 years
Abstract (in another language): В данной статье рассматривается необходимость действенных систем обучения, а также ценность функциональной грамотности в обучении студентов для решения проблем, связанных с вызовами в реальном мире. На основании экспериментальных данных определяется степень сформированности у старшеклассников функциональной грамотности. Эта информация может быть использована для улучшения методологической и научной поддержки развития функциональной грамотности у детей 15 лет
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324312
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
402-416.pdf392,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.