Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324276
Title: | Актуальные вопросы применения опросника «Карьерные ориентации» (адаптация А. А. Жданович) |
Other Titles: | Topical issues of the application of the questionnaire «Career orientations» (adaptation by A. A. Zhdanovich) / A. A. Kozjak |
Authors: | Козяк, А. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 224-229. |
Abstract: | Статья посвящена обсуждению актуальных вопросов применения опросника «Карьерные ориентации» в адаптации А.А. Жданович; изучению конструкта «Карьерная ориентация» и ее видов. Отмечается прогностическая валидность шкалы «профессиональная компетентность», которая может быть использована для предсказания академической успеваемости студентов, а также для определения контингента студентов для продолжения обучения в магистратуре и аспирантуре |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the discussion of topical issues of the application of the questionnaire «Career orientations» in the adaptation of A.A. Zhdanovich; the study of the construct «Career orientation» and its types. The prognostic validity of the «professional competence» scale is noted, which can be used to predict the academic performance of students, as well as to determine the content of students to continue their studies in graduate and postgraduate studies |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324276 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
224-229.pdf | 320,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.