Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324265
Title: | Структура личностной компетентности педагогов общего и специального образования |
Other Titles: | Structure of personal competence of teachers working with students with severe speech impairments / I. S. Zaitsev, A. I. Zaitseva |
Authors: | Зайцев, И. С. Зайцева, А. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 170-176. |
Abstract: | Представленные материалы посвящены вопросу личностной компетентности педагогических работников как основания профессиональной компетентности. Личностная компетентность рассмотрена с точки зрения ее понимания как гаранта эффективной организации образовательного процесса. Предпринята попытка систематизации составляющих личностной компетентности педагогических работников общего и специального образования |
Abstract (in another language): | The presented materials are devoted to the issue of personal competence of teaching staff as the basis of professional competence. Personal competence is considered from the point of view of its understanding as a guarantor of effective organization of the educational process. An attempt is made to systematize the components of personal competence of teaching staff of general and special education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324265 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
170-176.pdf | 320,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.