Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324245
Title: Потенциал больших данных в оценке результатов обучения китайскому языку как иностранному
Other Titles: The potential of big data in evaluating the results of teaching Chinese as a foreign language / Wang Shuang
Authors: Ван Шуан
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 70-76.
Abstract: В условиях ускоряющейся глобализации международное влияние китайского языка продолжает расти, что подчеркивает важность преподавания китайского как иностранного. Приход эпохи больших данных привел к значительным изменениям в механизмах оценки преподавания китайского языка для иностранцев. В данной статье проводится глубокий анализ огромного потенциала больших данных (БД) в этих механизмах, рассматриваются их преимущества, а также перспективы развития механизмов оценки
Abstract (in another language): With the accelerating globalization, the international influence of Chinese continues to grow, highlighting the importance of teaching Chinese as a foreign language. The advent of the big data era has brought about significant changes in the assessment mechanisms of teaching Chinese to foreigners. This paper deeply analyzes the huge potential of big data (BD) in these mechanisms, discusses its advantages, and discusses the development prospects of the assessment mechanisms
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324245
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-76.pdf319,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.