Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/321849
Title: | Современные аспекты преподавания тележурналистики |
Other Titles: | Modern aspects of teaching TV journalism / Sh. М. Ibragimov |
Authors: | Ибрагимов, Ш. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 299-303. |
Abstract: | В данной статье рассматриваются актуальные вопросы подготовки специалистов в сфере тележурналистики. Для проявления и совершенствования творческих способностей студентов факультета журналистики необходимо практиковать составление экспериментальных программ в телелабораториях. Подготовка программы по интересующей студента теме должна создавать возможность для развития его творческих способностей |
Abstract (in another language): | This article discusses current issues of training specialists in the field of television journalism. To demonstrate and improve the creative abilities of students of the Faculty of Journalism, it is necessary to practice drawing up experimental programs in television laboratories. The preparation of a program on a topic of interest to the student should create an opportunity for the development of his creative abilities |
Description: | Раздзел ІІI. Аўдыявізуальныя СМІ: ад вытокаў да эпохі лічбавых тэхналогій |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/321849 |
ISBN: | 978-985-881-676-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
299-303.pdf | 318,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.