Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/321826
Title: | Оценка медиакомпетентности студентов факультета журналистики: анализ результатов анкетирования |
Other Titles: | Assessment of media competence of students of the Faculty of Journalism: analysis of the survey results / O. D. Burak |
Authors: | Бурак, О. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 42-44. |
Abstract: | В данной статье приведены результаты оценки уровня медиакомпетентности студентов факультета журналистики БГУ, полученных методом онлайн-анкетирования в апреле 2024 г. В рамках исследования были определены уровни развития медиакомпетентности студентов по ее показателям: мотивационному, контактному, информационному, перцептивному, интерпретационно-оценочному, практико-операционному |
Abstract (in another language): | The article presents the results of assessing the level of media competence of the students of the Faculty of Journalism of BSU, obtained by online questionnaire in April 2024. Within the study, the levels of development of students’ media competence were determined according to its indicators: motivational, contact, informational, perceptual, interpretative-evaluative, practical-operational |
Description: | Раздзел І. Медыялогія як сінтэз навук |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/321826 |
ISBN: | 978-985-881-676-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.