Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321816
Title: Коммуникационная архитектура современных медиа Казахстана
Other Titles: Communication architecture of modern media in Kazakhstan / G. Zh. Ibrayeva
Authors: Ибраева, Г. Ж.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 177-180.
Abstract: Дизайн медиа-среды Казахстана претерпевает изменения. Во-первых, государственная концепция «Жана Казахстан» поддерживает значимость национальной, то есть культурной и языковой принадлежности аудитории. Во-вторых, интернет сделал доступными обществу платформы Facebook, X, Instagram, «ВКонтакте» и др. В-третьих, государственные решения о дальнейшей деятельности журналистов и медиа способствовали принятию двух важных законов: «О масс-медиа» и «Об онлайн-платформах и онлайн-рекламе». Определены новые правила для журналистов, инфлюенсеров, блогеров, пиарщиков, аудитории традиционных и цифровых СМИ
Abstract (in another language): The Design of Kazakhstan’s Media Environment Undergoes Changes. Firstly, the state concept «Zhana Kazakhstan» supports the significance of national, i. e., cultural and linguistic, identity of the audience. Secondly, the internet has made platforms Facebook, X, Instagram, VKontakte and others accessible to the public. Thirdly, government decisions regarding the activities of journalists and media have led to the adoption of two important laws: «On Mass Media» and «On Online Platforms and Online Advertising». New rules have been established for journalists, influencers, bloggers, PR specialists, and the audience of traditional and digital media
Description: Раздзел ІІ. Журналістыка ва ўмовах лічбавізацыі медыяпрасторы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321816
ISBN: 978-985-881-676-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
177-180.pdf377,3 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.