Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321799
Title: Миссия китайских медиа: ценностное влияние патриотизма на молодежь
Other Titles: The mission of Chinese media: the value impact of patriotism on youth / Zhang Zheming
Authors: Чжан Чжэмин
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 117-120.
Abstract: Патриотизм как фундаментальная ценность общества и ядро мировоззрения является предметом системного анализа в китайских медиа. На воспитание патриотизма подрастающего поколения направлена молодежная политика во многих странах мира, в том числе в Китайской Народной Республике. Молодость является важным периодом для формирования ценностей, жизненных идеалов. Молодым людям необходимо привить актуальные социальные ценности, основанные на понимании требований времени. Молодежные средства массовой информации КНР уделяют этому особое внимание. Медиа отражают внедрение инноваций и творческий подход к делу, стремление молодых людей быть социальными первопроходцами
Abstract (in another language): Patriotism as a fundamental value of society and the core of the worldview is the subject of systematic analysis in Chinese media. Youth policy in many countries of the world, including the People’s Republic of China, is aimed at fostering patriotism among the younger generation. Youth is an important period for the formation of values and life ideals. Young people need to be instilled with relevant social values based on an understanding of the demands of the time. The youth media of the People’s Republic of China pay special attention to this. Media reflect the introduction of innovations and a creative approach to business, the desire of young people to be social pioneers
Description: Раздзел І. Медыялогія як сінтэз навук
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321799
ISBN: 978-985-881-676-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
117-120.pdf346,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.