Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321770
Title: К вопросу определения термина «национальный бренд»
Other Titles: On the issue of definition of the term «national brand» / Li Xiaoxu
Authors: Ли Сяосюй
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 575-577.
Abstract: Предметом исследования являются основные подходы к определению понятия национального бренда. В широком значении он определяется в привязке к стране в целом: это нематериальный актив территориально-политической единицы, содержащий определенный набор средств по ее идентификации и вмещающий в себя целенаправленно формируемый репутационный капитал. В узком значении под национальным брендом рассматриваются самые известные бренды страны
Abstract (in another language): The subjects of the study are the main approaches to defining the concept of a national brand. It is noted that in a broad sense it is defined in relation to the country as a whole: it is an intangible asset of a territorial-political unit, containing a certain set of means for its identification and containing purposefully formed reputation capital. In a narrow sense, the national brand refers to the most famous brands of the country
Description: Раздзел VII. Глабальная прастора камунікацыі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321770
ISBN: 978-985-881-676-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
575-577.pdf308,35 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.