Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/321726
Title: | Место и роль художественной литературы в подготовке студентов-журналистов |
Other Titles: | The role of literature in teaching of bachelors of journalism / N. V. Dolgova |
Authors: | Долгова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 419-421. |
Abstract: | В статье анализируется специфика взаимодействия литературы и журналистики в рамках функционирования коммуникационного поля; изучается восприятие студентами художественных текстов и аспектов литературного процесса; приводятся виды заданий, обеспечивающих формирование компетенций будущих бакалавров журналистики |
Abstract (in another language): | The paper analyzes the specifics of the interaction between literature and journalism within the framework of the functioning of the communication field; examines students’ perception of literary texts and aspects of the literary process; provides types of tasks that ensure the formation of journalists’ competencies |
Description: | Раздзел V. Культура ў фокусе СМІ |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/321726 |
ISBN: | 978-985-881-676-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
419-421.pdf | 309,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.