Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321693
Title: Взаимосвязь личностной тревожности и интеллектуальной оценки риска у студентов
Other Titles: The Relationship between Personal Anxiety and Intellectual Risk Assessment in Students / P. Kuzina, K. Tsukhai
Authors: Кузина, П. А.
Цюхай, Е. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: София : электронный научно-просветительский журнал. – 2024. – № 2. – С. 29-34
Abstract: В результате эмпирического исследования взаимосвязи личностной тревожности и интеллектуальной оценки риска у студентов установлено, что повышение уровня тревожности сопровождается усилением эмоциональной ранимости и непринятия неопределенности, а также снижением самоэффективности при принятии решений в ситуациях, исход которых однозначно не определен. Преобладание эмоционального аспекта в оценке подобных ситуаций сопряжено со снижением вероятности когнитивного контроля над происходящим.
Abstract (in another language): As a result of an empirical study of the relationship between personal anxiety and intellectual risk assessment in students, it was found that an increase in the level of anxiety in the latter is accompanied by an increase in emotional vulnerability and rejection of uncertainty, as well as a decrease in self-efficacy in decision-making in situations whose outcome is not unambiguously determined. It has been established that the predominance of the emotional aspect in the assessment of such situations affects the likelihood of cognitive control over what is happening.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321693
ISSN: 2520-2219
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29-34.pdf784,71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.