Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320324
Title: Социальный аспект преподавания географии в школах России в XXI веке
Other Titles: Social aspect of teaching geography in Russian schools in the XXI century / Yu. V. Kaurova, N. N. Rogoten
Authors: Каурова, Ю. В.
Роготень, Н. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Материалы I Белорусского географического конгресса: к 90-летию факультета географии и геоинформатики Белорусского государственного университета и 70-летию Белорусского географического общества, Минск, 8–13 апр. 2024 г. В 7 ч. Ч. 7. Преподавание географических дисциплин. Первые шаги в науку / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 108-111.
Abstract: Статья посвящена проблемам социального аспекта преподавания географии в школах России в XXI в. Авторы приводят нормативные документы, учебные программы и научную литературу по географическому образованию, выявляют основные проблемы и предлагают пути их решения. Особое внимание уделено проблеме мотивации учащихся к изучению географии
Abstract (in another language): The article is devoted to the problems of the social aspect of teaching geography in Russian schools in the 21st century. The author analyzes the normative documents, educational programs and scientific literature of geographical education, identifies the main problems and suggests ways to solve them. Special attention is paid to the problem of students' motivation to study geography
Description: Раздел I. Методические подходы к преподаванию географических дисциплин: опыт и инновации
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320324
ISBN: 978-985-881-572-1
978-985-881-579-0 (ч. 7)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:7. Преподавание географических дисциплин. Первые шаги в науку

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108-111.pdf670,85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.