Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/319548
Title: Условные предложения второго типа (Conditional II) в английском языке. Холистическое осмысление
Other Titles: Conditional II in English language. The holistic approach / E. B. Zhulina
Authors: Жулина, Е. Б.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития : тезисы докл. Междунар. науч. конф., Минск, 3‒5 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. лингв. ун-т; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, О. Г. Дубровская. – Минск : РИВШ, 2024. – С. 103-104.
Abstract: Условные предложения второго типа (Conditional 2) в английском языке интерпретируются в рамках нового, холистического подхода к языку как форме когнитивного поведения человека, направленной на приспособление к среде в момент речи. Методом исследования выступает когнитивный анализ. Анализируемые предложения отражают противопоставление непосредственного опыта наблюдателя структуральному знанию говорящего
Abstract (in another language): Conditional 2 is analyzed within the new holistic approach to language as a form of cognitive behaviour aimed at the adaptation to the environment at the moment of speech. Speech context and perception of a person serve as the key elements in the interpretation of language. The research method is the cognitive analysis of language. The analyzed type of sentences reveals the juxtaposition of a direct experience of an observer to a structural knowledge of a speaker
Description: Раздел «Англистика и когнитивные исследования языка» = Section «English studies and cognitive linguistics»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/319548
ISBN: 978-985-586-835-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
103-104.pdf197,6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.