Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/319548
Title: | Условные предложения второго типа (Conditional II) в английском языке. Холистическое осмысление |
Other Titles: | Conditional II in English language. The holistic approach / E. B. Zhulina |
Authors: | Жулина, Е. Б. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития : тезисы докл. Междунар. науч. конф., Минск, 3‒5 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. лингв. ун-т; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, О. Г. Дубровская. – Минск : РИВШ, 2024. – С. 103-104. |
Abstract: | Условные предложения второго типа (Conditional 2) в английском языке интерпретируются в рамках нового, холистического подхода к языку как форме когнитивного поведения человека, направленной на приспособление к среде в момент речи. Методом исследования выступает когнитивный анализ. Анализируемые предложения отражают противопоставление непосредственного опыта наблюдателя структуральному знанию говорящего |
Abstract (in another language): | Conditional 2 is analyzed within the new holistic approach to language as a form of cognitive behaviour aimed at the adaptation to the environment at the moment of speech. Speech context and perception of a person serve as the key elements in the interpretation of language. The research method is the cognitive analysis of language. The analyzed type of sentences reveals the juxtaposition of a direct experience of an observer to a structural knowledge of a speaker |
Description: | Раздел «Англистика и когнитивные исследования языка» = Section «English studies and cognitive linguistics» |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/319548 |
ISBN: | 978-985-586-835-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
103-104.pdf | 197,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.