Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318825
Title: Преобразование традиционной экономики в платформенную как результат цифровой трансформации
Other Titles: Transformation of the traditional economy into a platform one as a result of digital development / N. Chekashkina
Authors: Чекашкина, Н. Р.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 4–5 апр. 2024 г. : сб. ст. / редкол.: Н. В. Манцурова [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 456-460.
Abstract: Конкуренция в сфере розничной торговли с развитием цифровых технологий постепенно ужесточается ввиду появления на отраслевом рынке технологических гигантов. Ритейлерам приходится адаптироваться под новые реалии современного технологического прогресса, используя цифровые возможности для формирования собственных экосистем. С целью улучшения потребительского опыта и бесшовного потребительского пути в рамках омниканальной стратегии компании используют цифровые платформы как инструмент эффективной коммуникации с потребителем. Аудитория мобильных приложений ритейлеров исчисляется миллионами посетителей, а доля заказов через данный канал постоянно растет. В статье рассмотрены вопросы трансформации традиционного ритейла к новым условиям и возможностям цифровой экономики и постепенного внедрения платформенных подходов для эффективной конкуренции с технологическими гигантами – новыми отраслевыми игроками
Abstract (in another language): Competition in the retail sector with the development of digital technologies is gradually becoming tougher due to the emergence of technology giants in the retail branch. Retailers must adapt to the new realities of modern technological progress, using digital opportunities to form their own ecosystems. To improve the consumer experience and a seamless consumer path, as part of an omnichannel strategy, companies use digital platforms as a tool for effective communication with consumers. The audience of retailers' mobile applications numbers millions of visitors, and the share of orders through this channel is constantly growing. The article considers the issues of transformation of traditional retail to the new conditions and opportunities of the digital economy and the gradual introduction of platform approaches for effective competition with technology giants – new retail participants
Description: 4. Маркетинг пульс-2024
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318825
ISBN: 978-985-7214-85-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
456-460.pdf484,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.